6. Bereikbaarheid II - Openbaar vervoer

Wat heeft het gekost?

6 Bereikbaarheid II - Openbaar Vervoer

Rekening 2023

Begroting 2024 Primitief

Begroting 2024 Bijgesteld

Rekening 2024

Verschil

6-1 OV-reizigers zijn tevreden en het openbaar vervoer is efficiënt ingericht

-174.719

-163.181

-175.333

-178.061

-2.728

Totaal exploitatie

-174.719

-163.181

-175.333

-178.061

-2.728

Mutaties reserves

Onttrekkingen

36.707

21.848

20.292

22.011

1.719

Toevoegingen

-28.128

0

-12.318

-13.685

-1.367

Totaal mutaties reserves

8.579

21.848

7.974

8.326

352

Saldo na bestemming

-166.140

-141.333

-167.359

-169.735

-2.376

Toelichting belangrijkste verschillen

De overbesteding wordt veroorzaakt door hogere subsidie uitgaven ten behoeve van de concessies OV.
Deze hogere uitgaven worden deels gecompenseerd door een onderbesteding bij de uitgaven voor variabel onderhoud OV-assets. Beide posten worden verrekend met de reserves, hierdoor is er een hogere onttrekking aan de reserve Concessies OV en een hogere storting bij de reserve B&O OV-assets.

Voor een uitgebreide analyse van de afwijkingen van de verschillende beleidsprogramma’s verwijzen wij u naar hoofdstuk 4.6.6 van de jaarrekening.

Deze pagina is gebouwd op 05/07/2025 11:16:15 met de export van 05/07/2025 11:08:30