5. Bereikbaarheid I - Algemeen

Wat hebben we bereikt?

Beleidsdoel - meerjarendoel

Activiteiten

Planning

Budget

5.1

Het provinciale netwerk is sterk.

Behaald

Behaald

Deels behaald

5.1.1

Het in stand en beschikbaar houden van de bestaande infrastructuur op een vastgesteld kwaliteitsniveau.

Behaald

Behaald

5.1.2

Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten.

Behaald

Behaald

5.1.3

De voorbereiding en realisatie van infrastructurele projecten is duurzamer, effectiever en efficiënter.

Behaald

Behaald

5.1.4

Monitoring en evaluatie van (vaar)wegen zijn beter en vinden frequenter plaats.

Behaald

Behaald

5.2

Knooppunten hebben een hoge kwaliteit en bieden een grote diversiteit van reisvoorzieningen.

Behaald

Behaald

Behaald

5.2.1

De uitvoering van knooppuntontwikkeling in partnerschap gaat vaker en beter.

Behaald

Behaald

5.2.2

Het aantal verbetermaatregelen voor knooppunten is groter (met gerichte subsidies)

Behaald

Behaald

5.2.3

De ruimtelijke programmering is beter gekoppeld aan modaliteiten

Behaald

Behaald

5.2.4

Kennis delen, onderzoek en monitoring vindt meer plaats

Behaald

Behaald

5.3

Alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten zijn veilig, comfortabel en snel bereikbaar per fiets.

Behaald

Deels behaald

Behaald

5.3.1

Het regionaal fietsnetwerk is vlotter, veiliger en comfortabeler.

Behaald

Deels behaald

5.3.2

De keten is sterker.

Behaald

Deels behaald

5.3.3

Slim fietsen wordt op meer plaatsen ingevoerd.

Behaald

Behaald

5.3.4

Stimuleren van gezond en veilig fietsgedrag is beter.

Behaald

Behaald

5.4

Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag

Behaald

Behaald

Deels behaald

5.4.1

De provinciale infrastructuur is veiliger

Behaald

Behaald

5.4.2

Gemeentelijke infrastructuur wordt beter door stimuleringsbijdragen.

Behaald

Behaald

5.4.3

Verkeerseducatie en -voorlichting is beter.

Behaald

Behaald

5.4.4

De verkeershandhaving is frequenter en sterker

Behaald

Behaald

5.4.5

Er wordt meer gebruik gemaakt van data en er zijn meer innovaties

Behaald

Behaald

5.5

Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers

Behaald

Behaald

Behaald

5.5.1

Het kwaliteitsnet goederenvervoer is verder doorontwikkeld

Behaald

Behaald

5.5.2

Het monitoren van externe veiligheid is beter

Behaald

Behaald

5.5.3

Het goederenvervoer is duurzamer

Behaald

Behaald

5.6

Negatieve effecten van mobiliteit op de kwaliteit van de leefomgeving zijn laag

Behaald

Deels behaald

Behaald

5.6.1

Het aantal geluidgehinderden langs provinciale wegen is minder

Behaald

Deels behaald

5.6.2

De oversteekbaarheid van fauna bij provinciale wegen is beter

Behaald

Behaald

5.6.3

De mobiliteit is duurzamer met o.a. minder uitstoot van broeikasgassen

Behaald

Deels behaald

5.6.4

Het behalen van de WHO-normen voor luchtkwaliteit is dichterbij gekomen

Behaald

Behaald

5.7

De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd

Behaald

Behaald

Behaald

5.7.1

De basis is beter op orde

Behaald

Behaald

5.7.2

De techniek op straat is beter ontwikkeld

Behaald

Deels behaald

5.7.3

De sturing vindt multimodaler plaats

Behaald

Behaald

5.7.4

Het mobiliteitsmanagement is van betere kwaliteit

Behaald

Behaald

5.8

Verkenningen naar en regionale programma’s over een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving zijn uitgevoerd met daarbij monitoring van het mobiliteitsprogramma en indicatoren

Behaald

Behaald

Deels behaald

5.8.1

Het uitvoeren van verkenningen is beter afgestemd op de behoefte

Behaald

Behaald

5.8.2

Regionale programma’s worden beter ontwikkeld en uitgevoerd

Behaald

Behaald

5.8.3

De monitoring en evaluatie van het mobiliteitsprogramma is beter

Behaald

Deels behaald

Deze pagina is gebouwd op 05/07/2025 11:16:15 met de export van 05/07/2025 11:08:30